avatar Ten blog rowerowy prowadzi Hruby z miasteczka Mieszkowice, Szczecin. Mam przejechane 23637.36 kilometrów w tym 6047.50 w terenie. Jeżdżę z prędkością średnią 20.14 km/h i się wcale nie chwalę.

Wykres roczny blog rowerowy Hruby.bikestats.pl

Góry

• Sprzęt RASH

Szklarska Poręba

Czwartek, 9 września 2010 · dodano: 17.01.2013 | Komentarze 0

DZIEŃ PIERWSZY - Ja ,Kasia,Elwira,Agnieszka i Krzysiek. Zjazd z kwatery Chatka Puchatka z 11 listopada do Informacji Turystycznej,przejazd koło dworca kolejowego "Południowy Stok" - skręt w prawo, stromy podjazd wzdłuż wyciągu orczykowego (około 500 m.)nie do podjechania, potem skręt w lewo w Brzozową Aleję. Skrzyżowanie dróg - spotkanie ze znakami niebieskimi, skręt w prawo.Podjazd bardzo kamienistym szlakiem- z Krzyśkiem musieliśmy kawałek wrócić - potrzebna była woda utleniona i plaster bo Aga o pedał skaleczyła piszczel. Rozdroże pod Izerskimi Garbami (Kopalnia Stanisław).Piękny widok na Karkonosze. Zjazd do Rozdroże pod Cichą Równią - skręt w prawo. Skrzyżowanie Konnej Ścieżki z Siwą Drogą (Jagnięcy Jar) - skręt w lewo, znaki żółte. Siwa Droga - krzyżówka -dojazd do Chatki Górzystów tam piwko i jedzenie -powrót do Izery, skręt w lewo.Popsuła się pogoda - zaczęło padać. Skrzyżowanie z niebieskim szlakiem - skręt w prawo. Skrzyżowanie z czerwonym szlakiem - skręt w lewo (Dziczy Jar).Osiedle Orle - wzdłuż Izery. W lewo za znakami czerwonymi - "Samolot". Przełęcz Szklarska - wjazd na drogę E-65, zjazd z E-65 przy przystanku PKS Jakuszyce. Przejazd kolejowy pod Walońskim Kamieniem. Informacja Turystyczna.- podjazd z powrotem do kwatery DZIEŃ DRUGI - Ja,Krzysiek i pan Stanisław ;właściciel kwatery. Zjazd do Szklarskiej,przejazd koło skweru Radiowej 3.Przejazd przez las szeroką szutrówką z super 3 km zjazdem do Most na Kamiennej koło hotelu "Las" - przejazd przez drogą E-65.Tam pan Stanisław się odłączył i pojechał asfaltem. Bardzo stromy podjazd - częściowo podprowadzony.Zjazd do asfaltu i znowu podjazd czarnym szlakiem a potem techniczny zjazd do skrzyżowania szlaków - i dalej ostry zjazd żółtym szlakiem do Górzaniec - spotkaniem z panem Stanisławem potem dziesięcio-kilometrowy podjazd szutrówką na Izerskie Rozdroże do drogi E 65. Podjazd żółtym szlakiem na Rozdroże pod Kopą.Kolejne 6 km podjazdu. Z rozdroża w kierunku Kopalni Stanisław przez Przednią Kopę - przepiękne widoki na Izery i Karkonosze. Z Kopalni na Wysoki Kamień - tam piwko i fasolka po bretońsku. Z Kamienia bardzo ostry zjazd do Szklarskiej.

Kategoria Góry

Przez Słowacki Raj

Piątek, 30 lipca 2010 · dodano: 18.01.2013 | Komentarze 0

Z Krzychem z Hrubasic przez Słowacki Raj do Dedinek i przez Spiską Nową Wieś z powrotem. Prawdziwa wyrypa.

Kralova Hola

Wtorek, 27 lipca 2010 · dodano: 18.01.2013 | Komentarze 0

Z Sumiec(880 mnpn) na Kralową Holę(1948 mnpm) Wyjechaliśmy w czwórkę Ja,Kasia,Aga i Krzesiek. Aga po 1/3 trasy odpuściła. My po 2,5 h wdrapaliśmy się na górę. Pogoda nie dopisała- od samego dołu kropił deszcz a im wyżej tym było gorzej. Zaczęły się chmury i nici z widoków. Trzeba będzie pojechać jeszcze raz :). Zjazd to była jazda na maxa. Na początkowym asfaltowym odcinku osiągnąłem 71,5 km/h. Tyle bo hamowałem :). Na odcinku gdzie nie było już asfaltu trzeba było bardzo uważać.Bardzo nierówno a dodatkowo strasznie sypało piachem z wodą i niewiele było widać.

Słowacki Raj - Kopanec

Sobota, 24 lipca 2010 · dodano: 18.01.2013 | Komentarze 0

Z Kasią, Aga i Krzyśkiem z Hrabusic przez Podlesok , Pile na przełęcz Kopanec.(987 mnpm) Dwadzieścia kilometrów pod górę.Podjazd niezbyt mocny ale ogólnie trasa męcząca. Szkoda że asfaltem. Z powrotem tą samą drogą w dół. Za Pilą chcieliśmy sobie skrócić drogę zielonym szlakiem ale skończył nam się w strumieniu.Wracając do asfalty zaczęło padać a potem to już totalna ulewa - ale było zajebiści , bo ciepło.

Słowacki Raj - Klastorisko

Czwartek, 22 lipca 2010 · dodano: 18.01.2013 | Komentarze 0

Z Ravenem z Hrabusic do Podlesoka(533npm) i szlakiem rowerowym na Klastorisko.(774npm) Początek podjazdu masakra.Były chwile zwątpienia :) Potem już jakoś poszło.Na Klastorisku dłuższy postój ,piwko i z powrotem.Kawałek tą samą drogą a potem odbiliśmy w lewo w kierunku czerwonego szlaku turystycznego i podjazd na 902 npm na przełęcz Vtocim hrbom. A z tamtą zjazd !!! Kamienie,skały,szuter. Ostro ale zajebiście :). Krzycha Giant na tym zjeździe pokazał do czego jest. Ja na swoim twardzielu nie dotrzymałem koła :)

Góry Stołowe i Bystrzyckie

Sobota, 15 sierpnia 2009 · dodano: 17.01.2013 | Komentarze 0

Nasz pierwszy wyjazd w góry.Byliśmy większą grupą ale rowerzystów było nas trzech. Ja,Daniel i Krzychu. Do Dańczowa przyjechaliśmy w piątek ok.północy. Zamiast lulu to niezła popijawa i w sobotę rano KAC. Śniadanko,składanie rowerów ... tak że wybraliśmy się w drogę ok 10,30. Z Dańczowa zjazd do Jeleniewa tam odbicie z polną drogę i zaczęło się pod górę :). Dojechaliśmy do wiaduktu pod torami kolejowymi i po raz pierwszy tego dnia pomyliliśmy drogę. Najpierw ostry podjazd skrajem łąki i ostro w dół. Ponad trzy dychy po łące zjeżdżałem po raz pierwszy :) Szkoda tylko że łąka i jakiekolwiek ślady na niej się skończyły nasypem kolejowym.Przenieśliśmy rowery przez tory i podprowadziliśmy rowery do jakiejś drogi.Tam odbiliśmy w lewo i zaczął się pierwszy tego dnia bardzo szybki a zarazem wymagający sporeji techniki zjazd. Dużo kamieni i kolein. Okazało się że z powrotem znaleźliśmy się w Dańczowie :) Asfaltem dojechaliśmy do Jeleniewa i dalej do Lewina Kłodzkiego.Postój koło zabytkowego wiaduktu kolejowego i dalej niebieskim szlakiem turystycznym przez Witów do Homole. Do Witowa bardzo długi i ciężki podjazd (ok 3 kg). Potem aż do przecięcia szlaku przez drogę Kudowa - Duszniki rewelacyjny bardzo szybki zjazd. Cały czas przez lasy i pola.Z Dusznik przez Wzgórze Rozalii niebieskim szlakiem turystycznym. Na początku masakryczny podjazd asfaltem. Potem troszkę łagodniej ale non stop ostro w górę. Pod Muflonem dłuższy postój. Na małe piwko i żurek. Długo czekaliśmy na żurek bo jajka musiały się ugotować :). Ale warto było. Z Pod Muflona zjazd Drogą Libuszy i znowu zmyłka trasy ; wyjazd w Podgórzu. Z Podgórza znowu jakąś okrężną drogą dotarliśmy do Jamrozowej Polany. Trafiliśmy po drodze na śliczny singiel trak w lesie powyżej Podgórza. Był tam nawet oznaczony szlak rowerowy. Dopóki szedł pod górę to prowadziliśmy rowery. Chciałbym zobaczyć jak ktoś tam podjeżdża. Dla nas podjazd poza zasięgiem :) . Potem było pięknie w dół. Zjazd skończył się tablicą „teren wojskowy”. Znaleźliśmy jakąś drogę i dalej w dół. Początek bardzo techniczny. Mnóstwo korzeni ,kamieni i dziur. Super. Z Jamrozowej Polany zjechaliśmy d głównej drogi a następnie skręciliśmy na Zieleniec z zamiarem dotarcia do zielonego szlaku. Znowu taki podjazd że skończył się prowadzeniem. Po dotarciu do zielonego szlaku zaczął się zjazd w kierunku Lewina Kłodzkiego. Bardzo szybki zjazd :). Najpierw przez las a od Zimnych Wód szutrem wielkości piłeczek pingpongowych z prędkością max 47 km/h. Strzelały te kamienie na wszystkie strony. Na końcu zjazdu Daniel złapał gumę w tylnym kole. Zmiana dętki i dalej zjazd do Lewina. Z Lewina przez pola drogą którą zamierzaliśmy zjechać rano do Jeleniewa i do Dańczowa. Tak minoł pierwszy dzień naszej jazdy po górach. Mój Dart2 poległ na placu boju. Z blokadą czy bez pracował tak samo. Czyli praktycznie nie pracował wcale :). Licznik też przestał działać :) , resetował się przy większych wstrząsach. Z niepracującym amortyzatorem nie dawał rady :) Dzień drugi. Z Dańczowa przez Gołaszów i Darnków do parkingu pod Błędnymi Skałami i dalej Drogą Stu Zakrętów do Karłowa. Ponad 10 km nan stop pod górę i krótki zjazd do Karłowa. Następnie zielonym szlakiem rowerowym do Pasterki. Piękna trasa przez łąki ze Szczelińcem Wielkim po prawej stronie. Najpierw dosyć długi ale łagodny podjazd a następnie szybki zjazd do Pasterki. Dalej żółtym rowerowym przez las do granicy z Czechami. Przy początku jednego zjazdu zaliczyłem orła ale że prędkość była jeszcze niewielka a leśna droga niezbyt twarda to poza kilkoma siniakami nic się nie stało. Jakiś czas później Krzysiek pokonując „technicznie” rów na zakręcie wykonał piękny lot przez kierownice. Na szczęście bez żadnych obrażeń. Tam Daniel zauważył że jadę z odkręconym przednim kołem. Zatrzask musiał mi się odpiąć przy upadku. Pokonałem tak na pewno jeden szybki zjazd myśląc że to zamordowany dart tak mi stuka. Po Czeskiej stronie zupełnie inny świat dla cyklistów. Wszystko pięknie opisane, oznaczone. Od granicy bardzo szybki zjazd do Machowska Lhota. Mógłby być jeszcze szybszy ale Czesi porobili „progi zwalniające”. Poprzeczne rowki żeby woda mogła spływać i nie rozmywać szlaku. Dalej pojechaliśmy przez Machov do Nizka Srbska. Tam trochę dłuższy postój na przystanku i do Vysoka Srbska. Nie bez powodu ma w nazwie wysoka. Żeby się tam dostać trzeba pokonać ok. kilometrowy podjazd o nachyleniu 18 %. Ja z Krzyśkiem odpuściliśmy sobie i większość podprowadziliśmy rowery. Daniel jednak się uparł i ten podjazd pokonał na siodełku. Następnie zjazd przez las. Miał być do Zd’arky ale wylądowaliśmy w Hranowie i dopiero z stamtąd przez te Zd’arky do Kudowy. W Kudowie postój na Fast-fuda i dalej niebieskim szlakiem rowerowym (niełatwo było go znaleźć) przez Jeleniów do Dańczowa. Kiedyś musi nastąpić akt drugi. Jest tam tyle do zjeżdżenia :)